FANDOM

GoldenArmada SC2-LotV-R Cine1.jpg

Złota Armada nad Aiurem

Złota Armada - flota kierowana przez Artanisa, w celu odbicia z rąk zergów ojczyzny protosów, Aiur. Jednak gdy tylko zdobywają przyczółek, na miejscu objawia się pradawne zło - Amon, Upadły Xel'Naga. Część wyznawców Khali zostaje spaczonych, między innymi egzekutorka Selendis, niektórzy zrywają ze swoją doktryną i uciekają na Włócznię Aduna.

Tym samym muszą uciekać z zajętego Aiuru, zaś dawna siła, która miała odzyskać ukochaną planetę atakuje planety terran. Ceną za uwolnienie Artanisa od Amona Zeratul przypłacił własnym życiem. W skład Złotej Armady wchodzili: Artanis, Karaks i Selendis. Mroczny prałat miał być przez pewien czas więźniem.

HistoriaEdytuj

Flota protosów.jpg

Złota Armada gotowa do ataku

Protosi zostali wygnani przez zergi ze swej planety ojczystej pięć lat temu, w wyniku Wielkiej Wojny i zmuszeni byli odbudować społeczeństwo khalaitów z nerazimami, ludem z Shakuras. Hierarcha Artanis zebrał swe siły i natychmiast, gdy Królowa Ostrzy ruszyła stawić czoło Amonowi, wyruszył na Aiur.

Na miejscu okazało się, że to pułapka, tak jak ostrzegał ich mroczny prałat. Amon chciał odwrócić uwagę od przygotowywanej przez milenia inwazji i zmiany wszechświata na swoje podobieństwo. W trakcie walk protosi Artanisa odnaleźli legendarną arkę przetrwania - Włócznię Aduną, ostatnią istniejącą, bowiem dwie inne uległy zniszczeniu w dniuy inwazji. Konklawe zdecydowało przechowywać tam całą wiedzę Pierworodnych, by w razie kryzysowej sytuacji rasy, przechować wiedzę i przygotować na największe trudności życia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki