FANDOM

Spear of Adun.png

Włócznia Aduna

Włócznia Aduna to pradawna arka zbudowana jeszcze za czasów złotej ery Imperium Protosów. Karax mówi, że jest cudem inżynierii khalaitów. To okręt flagowy Złotej Armady podczas Wojny Ostatecznej.

Artanis odnalazł ją w czasie poszukiwania sprzymierzeńców i zbierania armii w celu odzyskania ojczyzny protosów, Aiur. Służy jako flagowa jednostka jego sił w czasie ataku Upadłego na wszechświat.

Rola okrętuEdytuj

Arka zwana Włócznią Aduna powstała, jako przechowalnia ważnych wspomnień i dziedzictwa protoskiego ludu. Została zapomniana przez Imperium, odkrył ją na nowo Hierarcha Artanis, który szukał sposobu na odzyskanie Aiur z rąk zergów.

Odnajdując Arkę, odkrył zaginioną wiedzę protoską i zdobył nowe technologie. Atak orbitalny równał się terrańskiej bombie atomowej. Włócznia Aduna ma mostek, na którym jest dostępna mapa wszechświata. Na statku mieści się doświadczenie i wspomnienia każdego z ludu. Ma to przygotować na nadchodzące wojny i trudne czasy.

HistoriaEdytuj

SpearOfAdun.jpg

Włócznia Aduna

W czasach złotej ery Konklawe rozkazało skonstruować potężne arki - statki mające gromadzić wiedzę protoskiego ludu i pomagać mu w najcięższych chwilach. Specjalne maszyny miały pomóc mu przechować wspomnienia i przygotować na walkę o przetrwanie z potężniejszym wrogiem.

Nie wiadomo, dlaczego zapomniano o arce. Prawdopodobnie protosi postanowili zapomnieć o stakach, które mogły ich uratować, bowiem uważali, że nie da się ich pokonać.

UzbrojenieEdytuj

Wielkość Włóczni Aduna.jpg

Skala okrętu w porównaniu z lotniskowcem

Włócznia może bombardować obszar z orbity, teleportować jednostki, stawiać pylony, czy też oczyszczać obszar. Na pokładzie istnieje praktycznie cały garnizon, zdolny do przeniesienia na planetę. Co więcej statek może ochraniać praktycznie całą flotę, w porównaniu z tym statkiem, lotniskowiec tego gatunku to zaledwie mały punkt na statku.

CiekawostkiEdytuj

  • Włócznia Aduna to największy protoski okręt kosmiczny.
  • To największy tego typu pojazd w historii uniwersum gry.
  • Były jeszcze dwa statki tej klasy: Duma Altarisa i Pamięć Nezin.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki