FANDOM

Tal'Darimowie
Taldarim.png
Symbol Tal'darimów
Stolica Slayn
Ustrój teokracja
Lider Ma'lash (do 2506),

Alarak (od 2506), Ulrezaj (między 2500 i 2503, frakcja niezależna) Nyon (2504, frakcja niezależna)

Rasa Protosi
Język khalani
Dowódca wojsk Ma'lash (do 2506),

W stanie pokoju Amon (do 2506),

Rój Zergów (od 2506), Dominium Terran (od 2506), Protektorat Protosów (od 2506),

W stanie wojny Rój Zergów (do 2506),

Dominium Terran (do 2506), Protektorat Protosów (do 2506), Amon (2506)

Data utworzenia Połowa 2500 (unifikacja Nerazimów oraz uchodźców Imperium Protosów z Aiur)
Tal'Darimowie to fanatyczny odłam Protosów, zmuszonych przez Upadłego do

chronienia artefaktu. Nauczyli się oni posługiwać mocą inną niż Otchłań i Khala. Są wrogami Protektoratu Protosów w Legacy of the Void.

Legacy of the Void Edytuj

Pierwszy wywyższony Alarak pomaga Vorazun odnaleźć Artanisa i Kerrigan. Po ocaleniu ich z Ulnaru, Artanis pyta się wyniesionego dlaczego im pomaga. Alarak mówi, że Amon zdradził jego lud i należy go unicestwić. Dodatkowo Alarak składa propozycję - pomoc w pokonaniu obecnego wielkiego wodza Tal'Darimów - Ma'lasha (i tym samym objęcie jego stanowiska przez Alaraka) w zamian za pokój między nimi, a Pierworodnymi. Artanis zgadza się. W końcu docierają na ojczystą planetę Tal'darimów - Slayn.

Alarak mówi, że najpierw trzeba zgładzić strażników Ma'lasha. W międzyczasie trwają charakterystyczne dla Slayn burze terrazytowe podczas, których stwory z Otchłani wydostają się na powierzchnie. Po długiej walce ze strażnikami i ich gwardzistami Alarak tłumaczy, że trzeba było ich zabić gdyż pomagaliby swemu wodzowi w czasie rytuału Rak'shir. Po pewnym czasie Alarak i Ma'lash stają do rytualnego pojedynku, w którym ich sojusznicy mogą ich wspierać psionicznie ale nie brać bezpośredniego udziału w Rak'shir. Przegrany zginie w dole ofiarnym. Po zniszczeniu sił Ma'lasha wspartych hybrydami, Alarak zostaje nowym wielkim wodzem Tal'darimów.

Potem na Włóczni Aduna, Artanis proponuje Alarakowi sojusz. Początkowo niechętnie, w końcu Alarak zgadza się. Potem siły Tal'darimów bronią razem z Czyścicielami , Nerazimami i Pierworodnymi Włóczni Aduna przed siłami powietrznymi Gwardii Moebiusa w czasie gdy Karax niszczy bazę Moebiusa, gdzie tworzono Hybrydy. Po pewnym czasie protosi wyruszają ponownie na Aiur aby uwolnić Khalę spod wpływu Amona i odzyskać w końcu ojczyznę. Wielki Wódz razem z Matriarchinią Nerazimów zniszczyli jeden z kryształów pozwalających na przybycie Złotej Armady. Jak się okazało, to tylko opóźniło jej przybycie. W końcu dochodzi do ładowania ogniwa, które ma oczyścić Khalę. Tal'darimowie wraz z wodzem stają do obrony południowego wejścia do bazy. Gdy po długiej walce Amon zostaje wygnany z Khali, okazuje się, że Mroczny Bóg przetrwał. Tal'darimowie wyruszają razem z innymi Protosami aby raz na zawsze unicestwić Amona.

Po porażce Upadłego Xel'Naga Alarak decyduje się odrzucić sojusz z Pierworodnymi i wyrusza razem z innymi Tal'darimami na poszukiwanie nowej ojczyzny. Każdy Tal'darim, który nie zgadza się z jego decyzją ma jedną szansę na dołączenie do Templariuszy.

Społeczeństwo i techonologia Edytuj

Społeczeństwo Tal'darimów jest całkowicie podporządkowane Wielkiemu Wodzowi, który ma wręcz władzę despotyczną, a każde nieposłuszeństwo karane jest śmiercią. Zajmują się tym specjalistyczne jednostki - Łowcy Krwi, którzy ścigają cele wyznaczone im przez Wodza, a ucieczka jest niemal niemożliwa ponieważ mogą oni zatrzymać cel w więzieniu kwantowym tym samym go unieruchamiając. Tal'darimowie mimo iż okrutni, mają poczucie honoru - każda porażka jest zmazą na nim. Wojownicy, którzy zawiedli Wielkiego Wodza mogą odpokutować za to walcząc a awangardzie - maszynie będącej odpowiednikiem nieśmiertelnego. Walczą w pierwszym szeregu i giną z poczuciem, że spełnili swój obowiązek wobec Wodza. Głównym zajęciem Tal'darimów jest walka dlatego też są niezrównanymi wojownikami. Ich maszyny w przeciwieństwie do maszyn Pierworodnych są niemal zawsze przystosowane do osłabiania wroga i zadawaniu mu jak największych obrażeń. Przykładem jest Chaotyk - odpowienik Wartownika. W przeciwieństwie do swojego "kuzyna" skupia się on nie da zwiększaniu możliwości bojowych sojuszniczych jednostek, a na zwiększaniu obrażeń odnoszonych przez wroga.

Wielki Wódz Edytuj

Przywódcą Tal'darimów jest Wielki Wódz- wojownik, który pokonał poprzedniego wodza w rytuale Rak'shir i zabił go. Ma on władzę despotyczną i to on podejmuje wszelkie ważne decyzje związane z losem frakcji. Każdy Tal'darim może wyzwać go na pojedynek Rak'shir jednak jest to walka na śmierć i życie, a Wielki Wódz ma wsparcie psioniczne wielu swoich sług więc niewielu waży się stanąć przeciw niemu.

Znani Wielcy Wodzowie:

  • Ma'lash
  • Alarak
  • Ulrezaj (prawdpopodobnie)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki