FANDOM

Shiloh
Shiloh.jpg
Shiloh w Heart of the Swarm
Stolica nieznane
Miejsce Sektor Koprulu
Populacja ponad 255 milionów terran
Przynależność Konfederacja Terran (do 2500),

Dominium Terran (od 2500)

Średnica 10694 kilometrów
Grawitacja 0,98 standardowej
Nachylenie osi 5,8 stopnia
Klimat 27 stopni Celsjusza, niska wilgotność
Geografia 3 oceany,

4 morza śródlądowe i duże jeziora, 3 duże kontynenty

Główne siedliska 6 dużych osad,

18 mniejszych osad

Księżyce i gwiazdy Jedno słońce;

1 księżyc (Bivouac)

Dominująca rzeźba terenu umiarkowanie suche łąki,

sawanna, tundra

Dominująca forma życia Terranie
Pierwotne formy życia ropucha krętoroga,

nerrat

Import metale,

elektronika, sprzęt rolniczy

Eksport zboże,

produkty rolne

Występowanie StarCraft II: Heart of the Swarm
 Shiloh - planeta leżąca na obrzeżach przestrzeni terrańskiej w Sektorze Koprulu, słynąca ze swoich wyrobów rolniczych i zboża. To tutaj urodził się szeryf planety Mar Sara, członek Synów Korhalu i rebeliant dowodzący Rekieterami James Eugene Raynor.

OpisEdytuj

Początki koloniiEdytuj

Shiloh to obrzeżny świat o umiarkowanym klimacie. Z powodu ubogiej w metale struktury geologicznej początkowo był ignorowany przez osadników, którzy woleli skoncentrować się na planetach zdolnych do podtrzymania przemysłu ciężkiego oraz wymiany międzyplanetarnej. Zaczął przyciągać kolonistów, dopiero gdy bogatsze w minerały centralne światy zostały już zbadane, zajęte i zorganizowane. Okazało się wtedy, że braki ciężkich metali i innych cennych minerałów rekompensują ogromne, otwarte połacie terenu oraz klimat, który rzadko kiedy osiągał niesprzyjające życiu ekstremalne wymiary. Na planetę ściągnęła osobliwa mieszanina bogatych właścicieli ziemskich, agronomów oraz młodych rodzin, które pragnęły uciec od coraz to bardziej gorączkowego trybu życia większości światów centralnych. 

Urodzajne tereny dorzecza zostały szybko zajęte przez wpływowe organizacje oraz osoby, które dysponowały odpowiednimi środkami. Ubożsi osadnicy musieli zadowolić się resztkami – w większości były to obszary pokryte skalistą, zasadową glebą. Nawet z najnowszymi osiągnięciami agrokultury oraz genetycznie wzmocnionymi roślinami potrzeba było wielu godzin wycieńczającej pracy, by uzyskać jakiś zysk z nieużytków – szczególnie jeśli nie dysponowało się odpowiednimi zasobami oraz ciężkimi maszynami.

Narastająca niechęć do Starych RodówEdytuj

Dla wielu małych gospodarstw warunki okazały się zbyt ciężkie i ich właściciele wrócili na centralne światy, by ocalić choć resztki swojego majątku. Paru twardych osadników, którym udało się jakoś związać koniec z końcem, zjednoczyło się w swojej niedoli i dało początek niezwykłemu, wiejskiemu społeczeństwu, promującemu niezależność, wytrwałość oraz siłę, słynącemu z tego w całej terrańskiej przestrzeni. Shiloh szybko zasłynął jako sielankowy zakątek obrzeżnych światów. Ponieważ była uboga w surowce, miała niewielką populację i brakowało jej zaplecza technologicznego, udało jej się uniknąć wielu sporów, które wstrząsały resztą Koprulu. Podczas wojen Konfederacja Terran była w dużym stopniu zależna od dostaw żywności z kolonii, lecz rząd wielokrotnie ociągał się z wypłacaniem wynagrodzenia przepracowanym rolnikom. Sytuacja uległa później poprawie dzięki programowi pomocy finansowej, ale długie lata złego traktowania pozostawiły u osadników pewien niesmak i chęć dołączenia do rebeliantów z Korhalu.

Obecny statusEdytuj

Warto jeszcze zauważyć, iż planeta jest miejscem urodzenia dawnego bohatera wojennego, banity, marszałka Konfederacji oraz buntownika – Jima Raynora. Współcześni filozofowie zastanawiają się, czy stosunkowo ciężkie warunki życia miały jakiś wpływ na jego wartości moralne oraz poglądy polityczne. Możliwe, że niepokój dławiący niezależną ludność, pośród której się wychował, uczynił go skłonnym do sprzeciwiania się władzy Dominium.

Planeta znajduje się teraz pod ścisłym nadzorem rządowych sił zbrojnych, co dodatkowo przyczynia się do niezadowolenia kolonistów. Nie wiadomo jeszcze, czy Dominium próbuje pozbyć się stamtąd buntowników, takich jak Raynor, czy po prostu daje pokaz siły, by zniechęcić do działania jego naśladowców. Bez względu jednak na przyczynę, ta napięta sytuacja nie może się długo utrzymywać.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki