FANDOM

Rohana
Rohana.jpg
Rohana z zapowiedzi Legacy of the Void
Imię i nazwisko Rohana
Rasa Protosi
Płeć Kobieta
Włosy (sploty nerwowe) czarne
Oczy Niebieskie (normalnie)

Czerwone (podczas wpływu Amona)

Przynależność Włócznia Aduna,

Imperium Protosów (do 2500), Daelaamowie (od 2506)

Zawód Wielka Sukcesorka,

członkini Rady Wojennej Włóczni Aduna

Związek Orlana, Shantira (siostry, zabite przez zergi podczas upadku Aiuru
Angielska aktorka głosowa Claudia Christian
Polska aktorka głosowa Agnieszka Matysiak
Rohana jest wielką sukcesorką klanu Velari na Włóczni Aduna, flagowym okręcie Daelaamów, frakcji hierarchy Artanisa. Razem z Orlaną i Shantirą stworzyły arki, które miały zapewnić rasie protosów przetrwanie w nadchodzących ciężkich czasach. Podczas Wojny Ostatecznej była przedstawicielką Rady Wojennej, gdzie można było wybierać protoskie jednostki, które miały trafić na pola bitew.

HistoriaEdytuj

Trzy siostry i arki przetrwaniaEdytuj

Rohana urodziła się w klanie Velari, jednym z wielu klanów protoskich Aiuru. Przypuszcza się, że może mieć ponad tysiąc ludzkich lat, gdyż tyle mogli dożyć sukcesorzy. Razem ze swoimi siostrami została wyniesiona do rangi sukcesora, jednej z najważniejszych w Imperium Protosów. Wszystkie trzy przewidziały nadejście ciężkich czasów we wszechświecie, dlatego postanowiły działać.

Rezultatem było stworzenie trzech arek: wspomnianej już Włóczni Aduna, na której postanowiła służyć ona oraz dwóch pozostałych: Pamięci Nezin, gdzie żyła Orlana oraz Dumy Altarisa, gdzie resztę swych dni spędziła Shantira. Miały one zapewnić przetrwanie Pierworodnym, gdyby spotkał ich wielki kataklizm lub jeśli wojna zmusiłaby ich do ucieczki z Aiuru. Wszystkie arki były tworzone z myślą o khalaitach, wyznawców Khali. Nie było więc mowy o dostosowaniu okrętu do potrzeb Czyścicieli, Nerazimów, albo nawet Tal'Darimów.

Upadek AiurEdytuj

Podczas upadku Aiuru dwa spośród okrętów sukcesorek padły od ataku Roju Zergów na planetę w 2500 roku. Były to Pamięć Nezin i Duma Altarisa. Razem z nimi zginęły Orlana oraz Shantira. Tamten czas jakimś cudem przetrwała Rohana. Prawdopodobnie była zahibernowana i zergi nie mogły jej odnależć, albo wyczuć.

Wierna ArtanisowiEdytuj

Ostateczna DecyzjaEdytuj

W OtchłańEdytuj

CharakterystykaEdytuj

Rohana jest mocno konserwatywna i ksenofobiczna. Cały czas uważa, że zergi będą takie same - krwiożercze i niemożliwe do okiełznania. O Tal'Darimach myśli, jako o piratach i wyrzutkach, Nerazimów traktuje cały czas tak jak Konklawe, postrzegając ich w roli heretyków i banitów, którzy odwrócili się od Khali. Inaczej wypowiada się też o terranach. Przypomina o świętym prawie Dae'Uhl, zakazującym protosom ingerencji w egzystencję prymitywniejszych ras.

Najżarliwszy był jej upór wobec odłączenia się od Khali. Gdy była spaczona, nie chciała pod żadnym pozorem odejść od niej. Dlatego wydaje się bardzo uparta. Dopiero słowa Artanisa i sytuacja, jaka wynikła podczas Wojny Ostatecznej sprawiły, że odcięła się od Khali raz na zawsze.

CiekawostkiEdytuj

  • Podczas przybycia Włóczni Aduna na Endion, gdy Artanis znajduje Fenixa trzyma dłonie niemal tak samo, jak Abatur w poprzedniej części StarCraft II.
  • Ze względu na jej charakter, wygląd i wiek, wielu graczy StarCrafta II na całym świecie określa ją żartobliwym i z lekka obraźliwym mianem "protoskiej babci".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki