FANDOM

Rdzeń statku-matki
Rdzeń statku-matki.jpg
Podstawowe informacje
Rasa Protosi
Życie 130
Energia 200
Osłony 60
Pancerz 1 (1 po maksymalnym ulepszeniu)
Ruch wolna
Wielkość przy transporcie brak możliwości transportu
Atrybuty opancerzona, mechaniczna, psioniczna
Wytwarzanie Nexus
Wymaga Nexus
Domyślny skrót klawiszowy M
Koszt 100 minerałów, 100 wespanu
Zaopatrzenie 2
Uzbrojenie działo repulsorowe
Obrażenia 8 (8 po maksymalnym ulepszeniu)
Cele naziemne
Ulepszenia brak
Umiejętności przywołanie zbiorcze, zakrzywienie czasoprzestrzeni, przeciążenie fotonowe, ulepsz do Statku-matki
Czas tworzenia 30 sekund

Rdzeń statku-matki to jednostka wprowadzona w drugiej części trylogii StarCraft II. Produkowany w Nexusie protosów może zmienić się w statek-matkę, potężny okręt protoski stanowiący wyzwanie dla wrogów. Kosztuje 100 minerałów i 100 Wespanu.

OpisEdytuj

Odkąd statki-matki powróciły z dalekich rubieży kosmosu, stały się nieodzownym elementem niemalże każdej floty protosów. Jednakże próby wybudowania większej liczby tych niesamowitych okrętów dowodzenia okazały się być kosztowne i czasochłonne, zwłaszcza w zamęcie bitwy. Aby temu zaradzić, niektórzy wyjątkowo odważni protosi zaczęli używać rdzenia statku-matki – olbrzymiego kryształu khaydarin nasyconego energią psioniczną – jako broni, gdy kadłub statku znajdował się na etapie budowy. Taktyka okazała się być szalenie skuteczna i szybko rozpowszechniła się w armii protosów. Obecnie wielu dowódców wykorzystuje moce rdzenia do odpierania ataków wroga oraz przywoływania całych armii z różnych obszarów na polu bitwy.

  • Latająca jednostka obronna, posiadająca zdolności specjalne. Można mieć przyzwany tylko jeden rdzeń statku-matki naraz.
  • Zdolność przeładowania fotonowego tworzy skuteczną drugą linię obrony. Można dzięki niej atakować zarówno cele naziemne, jak i powietrzne.
  • Podczas ataku z udziałem rdzenia statku-matki pamiętaj o możliwości przywołania zbiorczego wojsk do bazy i wykorzystaj ten atut w najlepszym momencie.
  • Zdolność zakrzywienia czasoprzestrzeni w połączeniu z obrażeniami obszarowymi takich jednostek jak Kolos lub Wysoki Templariusz może być wyjątkowo skuteczna przeciwko niewielkim jednostkom, jak choćby marines czy hydraliski.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki