FANDOM

Kerrigan po wyważeniu drzwi.PNG

Sarah Kerrigan, liderka Roju

Rój Kerrigan lub też Rój Królowej Ostrzy to elitarna grupa sił Roju Zergów, które są strażą Królowej Ostrzy, władczyni zergów. Pierwotnie była to grupa kierowana przez nią podczas Wojny Szczepów, by dzięki intrygom i wykorzystaniu innych frakcji stać się integralną częścią Roju Zergów kierowanego dzięki Kerrigan.

Wielu żołnierzy terran i protosów, którzy spotkali się na polu bitwy z tą grupą, nie przeżyła, by o tym opowiedzieć. Z rąk tych zergów poległy miliony wojowników, ale też miliardy niewinnych ludzi i protoskich cywili. Tą grupę Roju Zergów można porównać do Gwardii Imperialnej, elitarnych oddziałów imperatora Arcturusa Mengska.

HistoriaEdytuj

Początek elity RojuEdytuj

Za powstanie Roju Kerrigan można założyć narodziny Królowej Ostrzy na Char, głównej bazie wypadowej zergów. Wtedy to rozpoczął się też w międzyczasie upadek Aiuru, ojczyzny protosów, ostatni etap Wielkiej Wojny. Po śmierci Nadświadomości, pomysłodawcę stworzenia Królowej Ostrzy i dotychczasowego lidera rasy, Rój poszedł w rozsypkę. Tak zaczęła się Wojna Szczepów. Po jednej stronie barykady stanęli cerebraci, dotychczasowi dowódcy szczepów, zgromadzeni przez Daggotha, lojalni Nadświadomości, twórcy jej drugiej formy. Drugą stronę stanowił właśnie Rój Kerrigan, mniej liczny i gorzej przygotowany.

Jednak Kerrigan udało się osiągnąć sukces - dzięki rozejmowi pokonała Dyrektoriat Zjednoczonej Ziemi, który wysłał do sektora swoją flotę ekspedycyjną zamiarem przejęcia kontroli nad Nadświadomością i cerebratami, podbicia terran oraz spacyfikowania protosów. Mogła to zrobić z pomocą Rekieterów, Dominium i protoskich mrocznych templariuszy. Ci ostatni byli jej potrzebni do zgładzenia cerebratów i Nadświadomości. Z racji tego, że Kerrigan była wówczas przebiegłą istotą, manipulowała matriarchinią Nerazimów Raszagal, a po wyzwoleniu Korhalu dla Arcturusa Mengska zwróciła się przeciw sojusznikom. Wówczas to z rąk władczyni zergów polegli Edmund Duke, głównodowodzący siłami Dominium Terran i Fenix, bohater walk na Aiur i przyjaciel Zeratula oraz Raynora. Dawny ukochany Sary poprzysiągł ją zabić.

Zeratul z kolei próbował uratować z Char matriarchinię, ale był otoczony. Nie chcąc jej oddać postanowił zadać cios Królowej Ostrzy - zabić protoską przywódczynię. Mroczny prałat poprzysiągł jej, że zemści się za ten czyn. Ostatecznie ta grupa Roju uformował się w ostatnim etapie wojny - podczas bitwy o Char między Rojem Zergów, a sprzymierzonymi siłami DZZ, Dominium i Protektoratu Protosów.

Druga Wielka WojnaEdytuj

Przez cztery lata Rój wstrzymywał się z inwazją, a co za tym idzie nie widziano żadnego okazu z grupy Roju Królowej Ostrzy. Gdy w końcu, w roku 2504 wybuchła Druga Wielka Wojna - niezliczone hordy krwiożerczych zergów zalały wiele terrańskich planet nie tylko tych należących do Dominium. Królowa Ostrzy i jej osobista gwardia prowadziły atak na wiele planet. Do planet, gdzie widać było Rój Kerrigan zalicza się Monlyth, Tyrador VIII i Ulaan.

Wkrótce jednak wiele zergów wróciło z powrotem na Char, ponieważ siły Rekieterów Raynora i Dominium pod wodzą następcy tronu Dominium, Valeriana, zaatakowały główne siedlisko Roju. Osobiste oddziały Kerrigan, jak również ona sama, ruszyły do walki przeciwko najeźdźcom. Podczas ostatecznej bitwy Królowa Ostrzy straciła swe moce i formę, stając się na powrót wolną istotą oraz terrańską kobietą, zaś gwardia liderki Roju rozsypała się.

Przez rozdzielenie Raynora i Kerrigan oraz jego aresztowanie i rzekomą egzekucję, Sarah na powrót stała się władczynią zergów. Z biegiem czasu w jej oddziały wchodziło coraz więcej zergów, dzięki kampaniom na Kaldirze oraz Char. Wkrótce Rój Zergów osiągnął połowę dawnej potęgi. W skład straży weszli - pierwsza, najstarsza matka szczepu Zagara, zergowy odpowiednik terrańskiego adiutanta Isza, mistrz ewolucji Abatur oraz wiele innych, doświadczonych w boju okazów. Rozpoznawalnym znakiem był osobisty lewiatan Kerrigan, "okręt" flagowy zergów.

Pewnego dnia do Kerrigan przybył Zeratul, który ukazał jej Zerusa - planetę macierzystą zergów. Udała się więc na nią, a tam, dzięki pomocy Zurvana, zmieniła się w Pierwotną Królową Ostrzy. Zabijając przywódców stad pierwotnych zergów stawała się potężniejsza, jednak prawdziwa potęga wpłynęła do niej po zabiciu zdradzieckiego Zurvana. Przy okazji, do jej grupy dołączył Dehaka, przywódca stada pierwotnych.

Wkrótce dotarła na stację Skygeirr, gdzie Rój Królowej ostrzy walczył z ochroną stacji i Tal'Darimami, ale też z hybrydami. Do oddziału dołączył lider Nowego Roju, dawny wiceadmirał floty ekspedycyjne DZZ Aleksiej Stiukow. W środku Królowa starła się z Emilem Narudem, potężnym zmiennokształtnym. Ranił ją śmiertelnie, ale sam zginął z jej rąk. Straż Sary Kerrigan zaniosła ją do niecki na lewiatanie, gdzie powoli dochodziła do siebie.

Rój brał też udział w walce na Moros, okręcie więziennym w celu odbicia Raynora. Po tamtej walce Kerrigan zamknęła przed wszystkimi swój umysł. Ostatnie starcie widać podczas walk na Korhalu, gdzie stają przeciwko Gwardii Imperialnej. Śmierć Arcturusa i zwycięstwo Roju oraz sprzymierzonych z Kerrigan Renegatów i Rekieterów zakończyła Drugą Wielką Wojnę.

Wojna OstatecznaEdytuj

Podczas Wojny Ostatecznej straż Królowej Ostrzy była obecna na Ulnarze, miejscu rzekomych narodzin Xel'Naga. Potem siły te widać było, gdy Koalicja Koprulu zaatakowała Otchłań. Straż Królowej Ostrzy była teraz osobistymi oddziałami nowej Królowej Roju, Zagary. Kerrigan, po staniu się Xel'Naga i pokonaniu Amona powróciła z kolei do Raynora.

SkładEdytuj

W skład elity Roju Zergów wchodziło wiele wyspecjalizowanych okazów zerglingów, hydralisków, ultralisków i mutalisków. Wyjątkowymi okazami zaś były lewiatany, czy też brutaliski. Do sił można też zaliczyć wyżej wymienionych Stiukowa, Iszę, Zagarę, Dehakę i Abatura. Każdy z nich nie tylko zwiększał siłę całego Roju, ale był podległy jedynie Królowej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki