FANDOM

Protektorat Protosów
Protosskie Logo.jpg
Symbol Protektoratu
Stolica Talematros, Shakuras
Ustrój republika federalna
Głowa państwa Hierarchia (forma parlamentu),

Artanis (lider Hierarchii)

Rasa Protosi
Język khalani
Siły zbrojne Złota Armada,

wojsko Protektoratu Protosów, Mroczni Templariusze

Dowódca wojsk Artanis

Egzekutor Selendis

W stanie pokoju Rekieterzy Raynora,

Dominium Terran, Rój Kerrigan (od 2505)

W stanie wojny Rój Zergów,

Dyrektoriat Zjednoczonej Ziemi (od 2500), Amon i jego sprzymierzeńcy

Data utworzenia Połowa 2500 (unifikacja Nerazimów oraz uchodźców Imperium Protosów z Aiur)
 Protektorat Protosów - państwo protoskie, jedyne w całym Sektorze. Powstało z połączenia Nerazimów oraz uchodźców z ojczyzny Pierworodnych - Aiur, jednocześnie stolicy Imperium Protosów. Ma ustrój republikański federalny, ze względu na to, że tedwa ludy niezbyt się lubiły przez tyle lat. Założycielami wspólnoty byli Zeratul, Raszagal, Artanis oraz Fenix.

Geneza powstaniaEdytuj

Rój Zergów może i stracił swego lidera, Nadświadomość, ale przez to stał się bardziej niebezpieczny. Zergi dwoiły się i troiły, a na dodatek protosi nie mogli od nich uciec - to była ojczyzna wrogów insektoidalnej rasy. Zeratul - mroczny prałat Nerazim - zaoferował schronienie khalaitom na Shakuras, przybranej ojczyźnie jego ludu.

Ale nawet tam pojawiły się zergi. Przeszły przez wrota i ustanowiły przyczółek. Raynorowi oraz Fenixowi udało się zamknąć wrota na ojczyznę protosów opanowaną przez Rój. Dwóch cerebratów jednak wylądowało na planecie blisko lokalnej świątyni ludu Xel'Naga, ale Mroczni Templariusze zabili ich mocą Otchłani. Wtedy pojawiła się Królowa Ostrzy i poprosiła o pomoc w walce z wrogimi jej zergami, które ustanowiły bazę wypadową na Char.

Sędzia Aldaris, wykorzystując chwilę nieobecności Artanisa i Zeratula wzniecił powstanie przeciwko życiu razem z Nerazimami. Rozegrała się bitwa między zwolennikami, a przeciwnikami Aldarisa. W gniewie Kerrigan rozszarpała Aldarisa i odleciała z planety razem ze swoimi zergami, ale szczepy cerebratów zostały. Używając mocy świątyni zabili wszystkie zergi, ale cała Shakuras stała się jałową skałą. Zeratul i Raszagal, jako reprezentanci ludu Nerazim podpisali razem z Artanisem i Fenixem - reprezentantami resztek Protoskiego Imperium - pakt tworzący Protektorat. Był to początek tego państwa.

HistoriaEdytuj

PolitykaEdytuj

W przeciwieństwie do terran, czy zergów, protosi nie chcą lub nie mogą włączyć się do gry o władzę nad wszechświatem. 

ReligiaEdytuj

Istnieją dwie quasi-religie, czyli przekonania filozoficzne. Są to khala oraz Otchłań. Mimo wiekowych walk ostatecznie zjednoczyli się w dużo większej sprawie - odzyskania ojczyzny protoskiego ludu.

CiekawostkiEdytuj

  • Nie wiadomo, dlaczego protosi nazwali swoje państwo Protektoratem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki