Próbnik
Probe.jpg
Próbnik
rasa Protosi
życie 20
osłony 20 (regeneracja 2.000)
pancerz 0 (3 po maksymalnym ulepszeniu)
ruch szybka
wielkość przy transporcie 1
atrybuty lekka, mechaniczna
wytwarzanie w Nexus
domyślny skrót klawiszowy E
koszt 50 minerałów, 0 Wespanu
zaopatrzenie 1
uzbrojenie wiązka cząsteczkowa
obrażenia 5 (5 po maksymalnym ulepszeniu)
cele naziemne
ulepszenia opancerzenie naziemnych jednostek Protosów - poziom 1, opancerzenie naziemnych jednostek Protosów - poziom 2, opancerzenie naziemnych jednostek Protosów - poziom 3, osłony Protosów - poziom 1, osłony Protosów - poziom 2, osłony Protosów - poziom 3
umiejętności gromadź (Wydaje Próbnikowi rozkaz gromedzenia surowców ze wskazanego pola minerałów lub gejzeru z wespanem

Próbnik - jednostka robotnicza wśród protosów. Kosztuje 50 minerałów.

OpisEdytuj

Próbniki to roboty budowlane, zaprojektowane niegdyś przez kastę Khalaitów u zarania ery kolonizacji. Wysyłane są często na planety gdzie wysłanie żyjących robotników było by zbyt ryzykowne. Ich zadaniem jest obsługa Nexusu i zbieranie licznych surowców, których wymaga zaawansowana technologia Protosów. Próbniki wytwarzają też oraz aktywują mikroznaczniki, które stabilizują matryce teleportacyjne budynków. Znaczniki te pozwalają Protosom wznosić budynki na ich ojczystej planecie, a następnie teleportować je tam, gdzie są potrzebne. Próbniki są też często używane jako proste maszyny zwiadowcze, które wysyła się w celu określenia położenia stanowisk wroga.

Instrukcje o jednostceEdytuj

  • Lekka jednostka służąca do wznoszenia budynków i zbierania surowców. Może atakować wyłącznie cele naziemne.
  • Bardzo podatne na atak wroga, stanowią często pierwszy cel napastników. Należy je dobrze chronić.
  • Jeśli nie masz innego wyjścia, możesz użyć grupy próbników do odparcia wczesnego ataku.
  • Budynki Protosów są teleportowane, a nie budowane, więc jeden próbnik może sprowadzić tyle budynków, na ile pozwalają ci posiadane zasoby.
  • Użyj zagięcia czasoprzestrzeni w nexusie, aby przyspieszyć produkcję we wczesnej fazie gry lub w chwili, gdy potrzebujesz więcej próbników.

Więcej z Fandomu