FANDOM

Pierwotny zerg na Zerus podczas ewolucji.jpg

Pierwotny zerg na Zerus podczas ewolucji

Pierwotne zergi to gatunek zergów na odległej planecie Zerus. Żyją, ewoluują, zabijają się nawzajem. Każdy z nich zawiera potrzebną esencję, a większa dawka powoduje mutację i wykształcenie nowych zdolności. Pierwszym człowiekiem i protosem na Zerusie byli Sarah Kerrigan i Zeratul. Mroczny prałat pokazał byłej niszczycielce światów planetę i pomógł w odzyskaniu swej formy. Abatur, mistrz ewolucji na Lewiatanie Kerrigan ustalił, że jej nowa forma - Pierwotnej Królowej Ostrzy - jest o wiele potężniejsza i posiada cechy silniejsze od poprzedniej. Sarah miała nadzieję, że w ten sposób będzie wolna raz na zawsze od Amona, zemści się na starym Mengsku i uwolni zergi z niewoli.

HistoriaEdytuj

Pierwotny zergling.jpg

Pierwotny zergling

Xel'Naga, bardzo rozwinięta rasa, stworzyła protosów, ale też zergi. Amon zdołał jednak je skazić i zmusić do ciągłej asymilacji i niewoli innych ras. Żądza krwi je opętała, a żeby zmusić je do kontroli, stworzył z młodego wówczas organizmu herszta Roju Zergów, z jego podkomendnymi, czyli cerebratami.

Takiego losu jednak uniknęły pierwotne wersje. Pozostały na Zerus i tam żyły, z dala od terran, protosów, czy spaczonych braci i sióstr. Zergi te walczyły ze sobą, wykształciły stada podobne do szczepów i ewoluowały.

Ich odkrycie ponowne nastąpiło w roku 2505. Zeratul wprawdzie odkrył planetę wcześniej, ale pokazał ją Sarze Kerrigan, niedawno odinfekowanej i byłej Królowej Ostrzy na jej Lewiatanie. Sarah poleciała razem z Rojem i protoskim kompanem na Zerus, a gdy powstała jako Pierwotna Królowa Ostrzy, puściła go wolno. Rój Zergów odleciał na zawsze z Zerus, po tym gdy na planecie Kerrigan zabiła wszystkich przywódców wrogich stad i przejęła ich esencję.

PsychologiaEdytuj

Zergi są, jak powszechnie wiadomo gatunkiem drapieżnym. Tutaj jednak zamiast zabijać razem, zabijają się nawzajem. Najpotężniejsze zostają przywódcami stad.

FizjologiaEdytuj

Znane pierwotne zergiEdytuj

  • Dehaka, sprzymierzył się z Kerrigan;
  • Kraith; jeden z przywódców stada na Zerusie, zabity przez Kerrigan
  • Sarah Kerrigan (hybryda pierwotnego zerga i terranki, zabija i przejmuje esencję wszystkich zabitych);
  • Brakk; jeden z przywódców stada na Zerusie, zabity przez Kerrigan
  • Slivan, Matka Przestrzeni; jedna z przywódców stada na Zerusie, zabity przez Kerrigan
  • Yagdra, atakowała Kerrigan podczas jej przemiany;
  • Zurvan Starożytny, pomagał Kerrigan, za próbę zdrady i jej uwięzienia został zabity, a jego esencja - wchłonięta przez jego zabójczynię.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki