FANDOM

Otchłań
Void SC2 Ascension.jpg

Widok na Otchłań

 - wielki rodzaj mostu między wymiarami, faktyczne miejsce narodzin cywilizacji Xel'Naga. Spaczona została przez Upadłą Istotę i jego sługi. Zamieszkiwana przez stworzenia Otchłani, czy nawet Molochy Otchłani, wielkie, masywne istoty o niezwykle dużym potencjale psionicznym.

Do tego miejsca prowadzi jedynie znajdujący się w Mgławicy Alteriańskiej rzekomy świat macierzysty twórców zergów i protosów, zwany Ulnarem. Odpowiednio ustawiony tworzy w tym miejscu portal do wymiaru Xel'Naga. Liderzy Koalicji Koprulu, czyli terrański komandor Jim Raynor; liderka Roju Sarah Kerrigan oraz hierarcha protosów Artanis. Ze swymi przywódcami udali się też admirał Dominium Terran Matt Horner, lider Nowego Roju Aleksiej Stiukow, prawa ręka Królowej Ostrzy Zagara oraz egzekutorka Selendis. Tam na początku zastali liczne zastępy stworzeń Otchłani i najwierniejszego sługę Amona - Emila Naruda. Protosi, przedzierając się przez zastępy nieprzyjaciół, pełnili rolę awangardy i zaatakowali zarówno molochy, jak i istoty, niszcząc również miejsca powstawania energii Otchłani i istot z niej. W końcu Stiukow zemścił się, raz na zawsze zabijając Naruda.

Liderzy ras spotkali Ourosa, ostatniego żyjącego Xel'Naga. Kerrigan, jako że była jedyną możliwą do stania się istotą o takiej mocy, postanowiła przyjąć esencję Xel'Naga. Amon wysłał siły, by zmiotły protosów i zergów oraz chroniących Sarę terran pod wodzą Raynora. Na szczęście udało się powstrzymać jego i siły przed zabiciem Pierwotnej Królowej Ostrzy. Ouros umarł, a ona stała się Xel'Naga.

Zebrawszy grupę zergów załatwiła sobie teren pod bazę i rozkazała zniszczyć siedem wież, tworzących barierę między Amonem, a Kerrigan. Raynor i Artanis pomagali na tyle, na ile mogli. Sam Mroczny Głos zaś niszczył bazy sojuszników, ale ostatecznie siły sprzymierzonych zniszczyły wieże, mimo wojsk istot Otchłani i wielu wież obronnych. W końcu ostatnia wieża padła, a Amon zginął raz na zawsze z rąk wyniesionej Xel'Naga.

Nie wiadomo, czy zorganizowano ekspedycję i czy nadal istnieje. Po dwóch latach od tych wydarzeń Kerrigan wróciła do Raynora, a oni zniknęli bez słuchu we dwójkę. Została tylko odznaka Raynora w barze Joey Ray's na Mar Sarze. O Otchłani wiadomo, że to z niej siłę czerpią protoscy Nerazimowie, jak również nie można do niej wejść normalnym wrotami. Gdy Xel'Naga zginą w naszym świecie, wracają do Otchłani, by powrócić po paru latach. Czas ten wynosi od kilku wieków, do nawet kilkunastu eonów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki