FANDOM

Artefakt Xel'Naga.jpg

Artefakt złożony w całości

Ogniwo jest bardzo tajemniczym artefaktem, po prastarej, wysoko rozwiniętej rasie obcych Xel'Naga. Według Aleksieja Stiukowa artefakt ten zdołał w jakiś sposób wpłynąć na wskrzeszenie upadłego Xel'Naga, Amona, który zniewolił Kerrigan umysłowo na ponad 4 lata, kazał stworzyć hybrydy i pewnie to urządzenie.

Emil Narud, naukowiec Fundacji Moebiusa i skrycie jeden z pomniejszych Xel'Naga, sługa Upadłej Istoty podsunął myśl o użyciu go do zneutralizowania Królowej Ostrzy podczas ewakuacji z Tyradoru VIII. Jak się okazało, Raynor zrobił to na Char. Co więcej, mogło ogłuszać terran w czasie oblężenia Korhalu, ale prawdziwą funkcją było pokazanie drogi - wskazywało położenie Ulnaru, miejsca rzekomych narodzin "gwiezdnych bogów".

Protosi użyli go ostatecznie, by odciąć się od Khali, spaczonej przez Amona.

PowstanieEdytuj

Niewiele wiadomo o samym powstaniu urządzenia. Prawdopodobnie miało posłużyć za urządzenie do zadawania męk i kontroli ras stworzonych przez Xel'Naga, takich jak zergi. Na rasy nie będące tworem obcych bogów, takie jak terranie, nie działa. Raynor jednak twierdził, że słyszy jakieś głosy.

Z niewiadomych powodów ten artefakt został podzielony na pięć części, które miały zostać zabezpieczone w większości przez Tal'Darimów, protoskich fanatyków religijnych. Tylko jeden nie był przez nich pilnowany. Każdy był inny. Pierwszy ulokowano na planecie znanej dziś, jako Mar Sara; drugi na Monlyth; trzeci na Xil; czwarty na Typhon XI, a piąty na wraku statku Xel'Naga w Kwadrancie Sigma. Nie wiadomo, dlaczego ten z Mar Sary nie był chroniony przez Tal'Darimów.

Więcej informacji dostarcza nam ostatnia część trylogii. Nazywa się Ogniwem i jest kluczem do uwolnienia od Khali protosów. Na dodatek zawiera miejscie położenia Ulnaru, rzekomego miejsca narodzin wielkiej i wysoce zaawansowanej cywilizacji Xel'Naga.

DziałanieEdytuj

Użycie na CharEdytuj

Valerian Mengsk, syn Arcturusa i następca tronu Dominium był jednocześnie założycielem oraz właścicielem Fundacji. Szef grupy badawczej powiedział, że te elementy stanowią razem coś większego - urządzenie niszczące DNA zergów. Jim, mimo wątpliwego zaufania dla późniejszego pomocnika, przystał na propozycję ataku na Char, zakończenia inwazji zergów na terrańskie kolonie i odzyskania ukochanej.

Atak rozpoczął się podczas nagłego uderzenia sił zergów. Udało się jednak ustanowić bazę przy skupisku głównych uli na Char. Sarah, podczas ostatecznych walk podczas kampanii terran zaczęła dzielić się w świadomości na dwie osoby - Sarę przed wydarzeniami na Tarsonis i Królową Ostrzy sterowaną przez Amona.

Kerrigan deinfekowana.jpg

Pierwsze działanie artefaktu - deinfekcja Kerrigan

Pod koniec ładowania Jim stwierdził, że słyszy ludzką Sarę Kerrigan, a Tychus Findlay twierdził, że zaczyna ona świrować. Artefakt naładował się do 100 procent i eksplodując rozbłyskiem psionicznym zmienił Sarę z powrotem w człowieka oraz zabił większość zergów na planecie. Jim, Tychus i siły jego oraz Valeriana ruszyły do głównego ula, tam skąd Kerrigan jeszcze nie tak dawno kierowała ruchami Roju Zergów. Jim wziął ją, ale Tychus ujawnił, że pracował dla Mengska w celu odzyskania wolności w zamian za zabicie Kerrigan. Raynor, z gniewem i bólem w sercu, zastrzelił towarzysza broni. Później zaniósł Sarę na Hyperiona, do sekcji medycznej.

Użycie na KorhaluEdytuj

Xel'Naga Urządzenie.jpg

Mengsk odsłania artefakt przed Kerrigan

Artefakt został przejęty przez Emila Naruda i wysłany w prezencie Arcturusowi, który zamontował go w prywatnym gabinecie, w swoim pałacu. Miała to być broń, która zabiłaby Kerrigan, gdyby dotarła na Korhal i uwolniła Raynora z Moros. Mengsk wiedział, że Sarah nie spocznie, póki on nie zostanie zabity za zdradę nad Tarsonis, krzywdy wobec ludzi i za wydanie jej na łaskę zergów.

Z pomocą wojsk Valeriana i ukochanego, Sarah ewakuowała cywili z planety i wdarła się po zniszczeniu Gwardii Imperialnej do pałacu dyktatora. Dziwiła się, że nie uciekł, pokazał więc jej ubezpieczenie i dlaczego nie ruszył się stąd - artefakt, który cofnął jej infekcję. Torturował ją, lecz w porę z pomocą przyszedł James i rzucił nim, niszcząc pilot kontrolny. To uniemożliwiło użycie artefaktu przez despotę. Kerrigan dopełniła więc zemsty i przysięgi - zabiła Arcturusa Mengska, zdrajcę, masowego mordercę i człowieka, który zrobił ją i Raynora potworami (Jima terrorystą, a ją samą - morderczynią niewinnych terran i protosów w rękach Mrocznego Głosu).

PrzeznaczenieEdytuj

W rękach Xel'NagaEdytuj

Praktycznie nic nie wiadomo o funkcji urządzenia przed terranami. Jedyne, czego można się domyślać, to użytek na wrogich tworach, w celu zabicia i bolesnych tortur.

W rękach RekieterówEdytuj

Gdy James zdobywał artefakty, zaczął się nad nimi zastanawiać. Po zdobyciu trzeciego, przybył do niego Zeratul, z ostrzeżeniem o Amonie i roli Kerrigan w walce z nim. Po czwartym dowiedział się dla kogo pracuje naprawdę, a po zebraniu ostatniego, przekazał je Valerianowi, by zmontował je w jeden konstrukt.

Podczas ostatecznej bitwy na Char w roku 2504, Rekieterzy i siły Valeriana użyli go do deinfekcji Kerrigan. Proces się udał, w związku z czym Raynor odzyskał Sarę i zabrał ją na swój okręt.

W rękach Arcturusa PierwszegoEdytuj

Artefakt torturuje Kerrigan.PNG

Drugie działanie artefaktu - Mengsk używa go do tortur i zabicia Sary

Arcturus użył artefaktu na Kerrigan, najpierw poddając ją torturom za pomocą energii psionicznej przedmiotu. Zamierzał uśmiercić Pierwotną Królową Ostrzy, mówił też, że nie pozwoliłby takiemu zwierzęciu, jak ona zbliżyć się zbyt blisko nie zabezpieczając się. Wciskając pierwszy raz zdołał ją rzucić na podłogę, po drugim razie wiła się, niczym robak i praktycznie była wyczerpana.

Pilot zniszczony.PNG

Raynor rzuca Mengskiem i niszczy pilot kontrolny

Jednak Sarah miała o wiele więcej szczęścia, niż imperator. Raynor, godząc się z losem Sary i na nowo ją kochając, złapał monarchę za rękę z pilotem, rzucił nim, a pilot został zniszczony w wyniku trafienia ręką w niego. Jimmy wyjął rewolwer z kuła, doczekując się chwili zemsty za wydarzenia na Tarsonis i zmianę Kerrigan w Królową Ostrzy, jako następstwo. Ostatecznie dał to zrobić swej miłości.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki