FANDOM

- Powstań, moja córko. Powstań... Kerrigan. - Nadświadomość w czasie odrodzenia Kerrigan.
Nadświadomość
Overmind.jpg
Nadświadomość w StarCraft II
Imię i nazwisko Nadświadomość
Urodzona miliardy lat temu, Zerus
Zmarła Marzec 2500
Przyczyna śmierci Ogromny wybuch psioniczny utworzony przez Tassadara
Rasa Zergi
Płeć nieokreślona (głos i osobowość męskie)
Włosy brak
Przynależność Rój Zergów
Zawód Lider Roju Zergów
Związek Amon (twórca)
Angielski aktor głosowy Paul Eiding

Nadświadomość - istota sprawująca kontrolę nad Rojem Zergów, twórca Królowej Ostrzy. Zginęła w roku 2500, podczas upadku Aiur, z rąk bohaterskiego protosa, Tassadara. Doprowadziła do upadku tej planety. Jednak nie robiła tego sama - manipulowana mutagenami i psioniką była jedynie pionkiem Mrocznego Głosu. Tym samym odkryła jednak, że za jej pomocą Amon chce upadku całego wszechświata. Przewidując przyszłość podjęła decyzję - stworzyć Królową Ostrzy.

HistoriaEdytuj

NarodzinyEdytuj

Przed wieloma laty rasa Xel'Naga stworzyła na planecie Zerus z lokalnych gatunków istoty zwane zergami. Podczas upadku cywilizacji "obcych bogów", Amon, Upadły Xel'Naga stworzył z lokalnego, młodego organizmu Nadświadomość, a potem cerebratów. Dzięki Nadświadomości pierwotne zergi zostały zniewolone wspólną świadomością (ang. Hive Mind). Zergi z Roju zostały wysłane na czele Nadświadomości w celu zagłady ich samych stwórców oraz Imperium innej rasy Xel'Naga - Pierworodnych.

Tak w ten oto sposób powstał Rój Zergów. Nadświadomość, jako lider zergów mógł wskrzeszać cerebratów, lecz nie jeśli został zabity przez protosa za pomocą Otchłani - Nerazima. Zergi zostały podłączone do świadomości zbiorowej, a pierwotne się skryły przed Mrocznym Głosem. Był to jeden z planów wprowadzenia rządów Amona.

Wojna z protosami i przerażająca wizjaEdytuj

W czasie trwającej eony wojny protosów z zergami Nadświadomość odkryła wizję zagłady świata - ostateczną bitwę dwóch ras stworzonych przez Xel'Naga, w której protosi przegrali, a zergi zostały w całości zniewolone przez hybrydy. Później spotkała je zagłada i wszechświat okrył się cieniem. Wiedząc, że przez to Rój i tak zginie, szukała sposobu na uratowanie wszechświata. Niestety, nie udało się niczego zrobić. Bez wolnej woli i odpowiedniego organizmu, którego można było zarazić wirusem i zmienić w potężny psionicznie element Roju, mający przerwać Nieskończony Cykl - rozpoczęła się trwająca miliony lat wojna między Imperium, a Rojem. W jej wyniku wyjałowiono i zniszczono wiele z planet Drogi Mlecznej. Cudem tylko nie dotarła poza dzisiejszy sektor Koprulu. W międzyczasie protosi podzielili się na dwa klany - khalaitów, praktykujących khalę i tworzących wymienione wcześniej imperium, a Nerazim - banitami, zdolnymi zabić cerebratów i zamieszkałych na Shakuras.

Odkrycie rasy ludzkiejEdytuj

8 grudnia 2499 roku zergi doszły do systemu Sara i dwóch bliźniaczych planet - Chau Sary i Mar Sary. Protosi podążyli za Rojem i postanowili zastosować oczyszczanie. Tassadar, egzekutor floty ekspedycyjnej, miał wątpliwości, ponieważ w międzyczasie obie te rasy natknęły się na trzecią z frakcji i musiały stawić jej czoła. Byli to terranie, banici z Ziemi. Już wtedy Nadświadomość zaciekawiła się nowym gatunkiem, ale wszelkie próby stworzenia istoty, która przerwie cykl, spełzały jedynie na zainfekowanych terranach.

W czasie upadku Tarsonis Mengsk wykorzystał Rój do przejęcia przez siebie władzy i prywatnej zemsty. Miliardy ludzi zostało wymordowanych. Wówczas potężna psioniczka, duch i adiutantka Arcturusa, została pozostawiona samej sobie. Tą psioniczką była Sarah Kerrigan. Przyszły tyran myślał, że zginie. Jednak nie przewidział, że Nadświadomość się nią zainteresuje. Zergi więc ją pojmały i uwięziły w specjalnej Poczwarce. Doszło wtedy do wycofania się Roju z Tarsonis na Char, gdzie doszło po wielu dniach do przekształcenia terranki w prawdziwą maszynę do zabijania - Królową Ostrzy.

Wielki planEdytuj

Nadświadomość od bardzo dawna szukała odpowiedniej osoby do stworzenia takiej istoty, jak Królowa Ostrzy. Swoją siłę Kerrigan pokazała niszcząc bazy protosów egzekutora Tassadara, nowo powstałego Dominium Terran oraz walczących z nim Rekieterów Raynora. Aby pokazać rzadką wśród zergów litość, władca tych istot wykorzystał dawne uczucie Kerrigan do Raynora, aby darować życie buntownikowi.

Jednak Królowa miała też inne zadanie - przeczesać Amerigo, statek naukowy Dominium, gdzie znajdowały się kody do zdjęcia blokad, które mogły wyzwolić pełen potencjał w nowej istocie Roju. Udało się to, a reszta zergów zaatakowała marines, którzy później przylecieli na pokład. Mając bombę nuklearną wysadzili ją, spopielając zergi, siebie i cały statek.

Inwazja na AiurEdytuj

Nadświadomość była pewna swego, jednak wkrótce zadano jej druzgocący cios - zabito Zasza. Po raz pierwszy w dziejach zgładzono cerebrata. Szczep, którym dowodził zaatakował resztę Roju, więc zostały wybite. Nie była to jednak klęska całkowita. Nadświadomość spotkała się oko w oko z Zeratulem, czyli tym protosem, który zabił podwładnego tej istoty. Krótki kontakt telepatią wystarczył, żeby odkryć lokalizację odwiecznego celu ataku zergów - Aiuru, ojczyzny protosów.

Zergi zdołały niemalże z zaskoczenia zaatakować Imperium Protosów i zdobyły przyczółek. Wkrótce udało im się też zdobyć kryształ khaydarinowy. Dzięki jego zajęciu istota władająca Rojem desantowała się wprost na Aiurze. Rozpoczęła się infekcja planety i powolny upadek wielkiego państwa obcych.

ŚmierćEdytuj

DziedzictwoEdytuj

CharakterystykaEdytuj

Nadświadomość była pewna swej wygranej. Bała się przyszłości, gdyż odkryła wizję końca wszechświata. Znalazła jednak sposób, by wyrwać się z okowów własnej niewoli - Kerrigan. Wprawdzie później była pionkiem Mrocznego Głosu, w przyszłości jednak dzięki artefaktowi Xel'Naga udało się ją uwolnić i sprawić, by z pomocą Zeratula stała się Pierwotną Królową Ostrzy - hybrydą terranki i pierwotnego zerga, a dzięki Ourosowi - stać się Xel'Naga. Choć Nadświadomość chciała asymilować inne gatunki, odważyła się by za jej pomocą stworzyć istotę nie tyle kontynuującą jej działania, co taką, która wyzwoliłaby zergi i pokonała Upadłego.

CiekawostkiEdytuj

  • Gracze oznaczyli ją w sondażach, jako jeden z najmroczniejszych i najbardziej złych charakterów w historii gier wideo. Zajęła ostatecznie miejsce ósme.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki