FANDOM

Liga Zjednoczonych Sił - organizacja powstała na miejscu rozwiązanego ONZ. Jej proklamacja nastąpiła 22 listopada 2249 i jednoczyła wszystkie państwa Ziemi, z wyjątkiem narodów Ameryki Południowej. Miała na celu kolonizację i zdobywanie nowych planet i układów oraz zjednoczenie ludzkości. Została zmieniona w Dyrektoriat Zjednoczonej Ziemi na przełomie 2499 i 2500 roku, w momencie ataku zergów i protosów na terrański Sektor Koprulu.

Historia Edytuj

W XXI wieku rosnący postęp technologiczny i rozwinięta informatyka dały wzmożoną liczbę urodzeń,

LZS była państwem o ustroju tak zwanego "oświeconego socjalizmu". Było to wręcz połączenie państw faszystowskich i komunistycznych. Po odkryciu napędu FTL skolonizowano Układ Słoneczny, a potem inne, jak na przykład Tau Ceti. Wiadomo niewiele, poza tym że na Ziemi żyje 23 miliardy ludzi, więc jest przeludniona.

Gdzieś na początku swego istnienia politycy Ligi uwięzili ponad 400 milionów ludzi. Operację nazwano Wielką Czystką, a polegała na aresztowaniu kryminalistów, kultystów, hakerów i innych bandytów, również przestepców politycznych i kleryków, przeciwnych LZS. Wprowadzono tak zwany Obowiązek Ludzkości, quasi-religię, która wyparła stare religie.

W XXIII wieku milioner i wpływowy biznesmen Doran Routhe uwolnił ponad 400 tysięcy więźniów i przeniósł ich na statki Nagglfar, Argo, Reagan i Sarengo.Mieli dolecieć na planetę Gantris VI i stworzyć kolonię karną, gdzie wkrótce mieliby wybudować różne kopalnie minerałów, rafinerie Wespanu i huty żelaza. Niestety, musieli awaryjnie lądować. Sarengo spłonął w atmosferze, z kolei reszta statków bezpiecznie wylądowała. Nagglfar, główny statek, wyposażony w superkomputer SALTO na Tarsonis, Argo na Morii, a Reagan na planecie, gdzie spłonął Sarengo - Umoji. Routhe popadł w niełaskę na Ziemi, sam tam został. Na Tarsonis powstały tzw. Stare Rody

Gdy terranie, bo tak się nazwali wygnańcy, osiedli na planetach, LZS postanowiło ich sprawdzać i szpiegować. Wraz z rokiem 2499 nastąpiła inwazja zergów i protosów na tereny wygnańców. Wtedy Liga zmieniła się w jednolity rząd i nazwała się Dyrektoriatem Zjednoczonej Ziemi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki