FANDOM

Konfederacja Terran
Terran Confederacy Flag.png
Flaga Konfederacji
Stolica Nowy Gettysburg, Tarsonis
Ustrój republika związkowa (de iure),

plutokracja (de facto)

Głowa państwa Stare Rody,

Konfederacki Senat

Rasa Terranie
Waluta Kredyty
Język angielski
Siły zbrojne Wojsko Konfederacji Terran,

Program Duchów, Flota Konfederacji Człowieka

Dowódca wojsk Sztab wojsk Konfederacji
W stanie pokoju Kombinat Kel-Moriański,

Protektorat Umojański

W stanie wojny Protosi,

Zergi, Rebelianci z Korhalu (od 2489 Synowie Korhalu)

Data utworzenia 2323
Data upadku 18.02.2500 (Upadek Tarsonis, będący intrygą Mengska, de facto zmiana w Dominium Terran)
Konfederacja Terran, albo Konfederacja Człowieka była pierwszym i najpotężniejszym narodem międzygwiezdnym w terrańskiej przestrzeni. Wygrywając Wojny Gildii z Kombinatem Kel-Moriańskim zdobyła hegemonię i władzę. Teoretycznie władza należała do Senatu, faktycznie jednak panowała plutokracja Starych Rodów.

HistoriaEdytuj

PoczątkiEdytuj

W XXIII wieku Doran Routhe sfinansował wyprawę na jedną z planet w celu wydobycia minerałów i wespanu. Jednak coś poszło ze statkami nie tak i trafiły na planety Tarsonis, Moria i Umoja. Wymazały się koordynaty Ziemi, przez co nie mogli wrócić.

Stolicą stało się Miasto Tarsonis, z dzielnicą-miastem Nowy Gettysburg. W krótkim czasie koloniści nawiązali kontakt ze sobą i rozwinęli narody, z których najpotężniejszym stała się Konfederacja Człowieka, autokratyczny rząd z Tarsonis.

Wojny Gildii i rewolucjaEdytuj

Jakiś czas później wybuchła wojna między Kombinatem i wspierającymi ich ochotnikami z Umoji, a Konfederacją. Nazwano ją Wojnami Gildii. Wynikiem było ustanowienie Protektoratu, jako wasala Starych Rodów i zajęcie Kombinatu.

Zagłada Korhalu.png

Pacyfikacja Korhalu

W 2489 roku dopuściła się zbrodni - zbombardowała nuklearnie planetę Korhal IV, po ogłoszeniu przez nią jednostronnie niepodległości. To tylko rozpoczęło rewolucję Synów Korhalu. Sekretnie wsparł ich Protektorat, chcąc stać się główną frakcją w Sektorze Koprulu.

Na czele rewolty stanął syn zamordowanego przez Konfederatów wodza Synów Angusa Mengska Arcturus. Zastępczynią stała się Sarah Kerrigan, były konfederacki duch.

UpadekEdytuj

08 grudnia 2499 roku system Sara zaatakowali protosi, którzy spopielili Chau Sarę, a drugą planetę - Mar Sarę - zaatakowały zergi. W momencie ataku, Konfederacja była już jedną nogą w grobie z powodu rebelii. Bunt na Antidze tylko to przyśpieszył, tak jak atak obcych.

Na początku 2500 roku Mengsk użył nadajnika psionicznego, w celu zwabienia Roju na Tarsonis. Był to koniec Konfederacji. Zastąpił ją nowy organ polityczny powstały z Synów Korhalu - Dominium Terran, z Arcturusem Mengskiem na czele.

CiekawostkiEdytuj

  • Konfederacja Terran była podobna do Skonfederowanych Stanów Ameryki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki