FANDOM

Juliana Pasteur
Juliana Pasteur.jpg
Juliana Pasteur na obrzie olejnym
Imię i nazwisko Juliana Pasteur
Urodzona 2462, Umoja
Zmarła Marzec 2502, Augustgrad, Korhal IV
Przyczyna śmierci Choroba
Rasa Terranin
Płeć Kobieta
Włosy Blond
Oczy Zielone
Przynależność Dynastia Mengsków,

Protektorat Umojański, Dominium Terran (od 2500 roku)

Zawód Nieznany (do 2500)

Imperatorowa Dominium Terran (2500-2502)

Związek Ailin Pasteur (ojciec),

Arcturus Mengsk (narzeczony), Valerian Mengsk (syn)

Juliana Pasteur - córka Ailina Pasteura, senatora Protektoratu Umojańskiego, kochanka Arcturusa Mengska i matka Valeriana. Cesarzowa Dominium do 2502 roku.

BiografiaEdytuj

Urodzona gdzieś w 2462 Juliana należała do rodu Pasteurów, rodziny z senatu Protektoratu. Wiadomo niewiele o tym co robiła, można mieć przypuszczenia, że była kimś ważnym, jak to w kręgach polityków starej Konfederacji.

Wkrótce spotkała Arcturusa Mengska, późniejszego lidera Synów Korhalu. Obydwoje się w sobie zakochali, jednak był to burzliwy romans, w wyniku pacyfikacji Korhalu. Arcturus, gdy przybył przed wieściami dowiedział się, że ma syna. Ten zarzucił mu, że jest molem książkowym i nie nadaje się na prawdziwego mężczyznę, co na zawsze zmieniło Valeriana, który przypadkiem podsłuchał rozmowę.

Do 2500 roku, czyli aż do upadku Tarsonis, ukrywali się przed plutokracją i jej Duchami. Gdy pół roku po proklamacji imperium na księżyc Van Ostena przybył Mengsk, powiedział że jest dumny z syna, mimo że w międzyczasie badał paleotechnologię protosko-zergowej rasy obcych. Juliana i Valerian przybyli na Korhal IV, a tam każde z nich zostało koronowane - Juliana na imperatorową, a Valerian na księcia koronnego, czyli następcę tronu. Juliana prawdopodobnie wiedziała prawdę o wydarzeniach Wielkiej Wojny.

Podczas Wojny Szczepów rodzinę imperialną zaatakował Konfederacki Ruch Oporu z Angeliną Emilian na czele. Zostali jednak zdziesiątkowani i zmuszeni do odwrotu. Nie wiadomo jak Valerian i Juliana poradzili sobie podczas wojny, można przypuszczać, że ukrywali się przed DZZ. Dwa lata po Wojnie Szczepów stan zdrowia imperatorowej Juliany z domu Pasteur pogorszył się. Zmarła wkrótce. Dominium ogłosiło wtedy żałobę narodową.

Ciekawostki Edytuj

  • Juliana ma takie same nazwisko co Ludwik Pasteur, francuski chemik oraz prekursor mikrobiologii.
  • Może być inspirowana taką postacią, jak Kleopatra VII. Mengsk wykazuje bowiem pewne podobieństwa do Juliusza Cezara.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki