FANDOM

Hydralisk
Hydralisk.jpg
Hydraliski w StarCraft II
Rasa Zergi
Życie 80
Energia 0
Osłony 0
Pancerz 0 (3 po maksymalnym ulepszeniu)
Szybkość ruchu normalna
Wielkość przy transporcie 2
Atrybuty lekka, biologiczna
Wytwarzanie w Larwa
Wymaga Nora Hydralisków
Domyślny skrót klawiszowy H
Koszt 100 minerałów, 50 Wespanu
Zaopatrzenie 2
Uzbrojenie igłokolce
Obrażenia 12 (15 po maksymalnym ulepszeniu)
Cele naziemne i powietrzne
Ulepszenia karapaks naziemnych jednostek Zergów - poziom 1, karapaks naziemnych jednostek Zergów - poziom 2,

karapaks naziemnych jednostek Zergów - poziom 3, ataki miotane Zergów - poziom 1, ataki miotane Zergów - poziom 2, ataki miotane Zergów - poziom 3, Wzmocnione mięśnie, Rokowane Kolce, zagrzebanie,

Umiejętności zagrzeb
Czas tworzenia

Hydralisk - jednostka zergów, walcząca na dystans, odpowiednik Tropiciela protosów i terrańskiego Marine. Kosztuje 100 minerałów i 50 Wespanu.

OpisEdytuj

Hydraliski pochodzą od gąsieliszek – roślinożernych, podobnych do gąsienic stworzeń. Pierwsza Nadświadomość przyspieszyła ich rozwój i przeistoczyła je w zabójczo skutecznych wykonawców jej woli. W zagłębieniach swojego karapaksu Hydraliski kryją setki ostrych, przebijających pancerz kolców, którymi mogą strzelać do wrogów naziemnych i latających. Niezwykła muskulatura Hydralisków (posiadają około cztery tysiące mięśni, podczas gdy Terranie jedynie 629) pozwala im wyrzucać te igłokolce z tak wielką prędkością, że nawet po przebyciu długiego dystansu przebijają dwucentymetrowy pancerz z neostali. Duże grupy Hydralisków zawsze stanowią poważne zagrożenie; należy zbliżać się do nich bardzo ostrożnie, najlepiej ze wsparciem czołgów oblężniczych.

Kampania Heart of the SwarmEdytuj

W kampanii po wykonaniu misji ewolucyjnej mamy do wyboru zmutować Hydraliska w jedną z dwóch odmian:

  • Czyhacz - podczas zagrzebania Czyhacz atakuje kolcami wiele celów. Skuteczny przeciwko dużym grupom lekko opancerzonych jednostek.
  • Przebijacz - podczas zagrzebania atakuje pojedyńcze cele ostro zakończoną macką. Skuteczne przeciwko opancerzonym przeciwnikom.

  • Jednostka atakująca na dystans. Zadaje duże obrażenia.
  • Potrafi atakować cele powietrzne i naziemne.
  • Najlepiej mieszać je z innymi jednostkami na przykład Karakanami – utrudni to wrogom wyeliminowanie Hydralisków i da czas Hydraliskom na zadanie znacznych obrażeń.
  • Można zwiększyć ich zasięg ataku za pomocą ulepszenia „Rowkowane kolce”.
  • Opracowanie ulepszenia „Zagrzebanie” umożliwia ukrycie jednostki pod ziemią.
  • Ulepszenie „Wzmocnione mięśnie” pozwala zwiększyć ich szybkość ruchu poza biomasą.
  • W dużych grupach są skuteczne przeciwko jednostkom latającym.

CiekawostkiEdytuj

  • Hydralisk pojawia się, jako Easter Egg w jednej z misji kampanii "Koniec Wieczności" Nocnych Elfów w WarCraft III.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki