FANDOM

Ten artykuł znajduje się obecnie w fazie pisania. Poczekaj aż autor skończy prace nad nim.
Gwardia Imperialna
Twórca/Twórcy Arcturus Mengsk
Lider Arcturus Mengsk
Kwatera główna Korhal
Powiązania Dominium Terran (przynależność), Siły zbrojne Dominium Terran (przynależność
Data założenia 2500 (ustanowienie Dominium)
Data reorganizacji 2505 (upadek Arcturusa i początek władzy Valeriana)

Gwardia Imperialna to grupa elitarnych, ulepszonych sił zbrojnych Dominium Terran. Pojawiają się po raz pierwszy w drugiej części StarCraft II - Heart of the Swarm. W ostatniej misji są obrońcami pałacu imperatora Mengska, zaś w jednej z misji na Korhalu w Legacy of the Void - jako sojusznicy i siły nowego władcy Dominium - Valeriana Mengska.

Ze względu na swoją elitarność mają w grze zwiększoną szybkość ataku, jego zasięg i siłę, ulepszony pancerz i broń, jak również inny wygląd. Odpowiednikiem wśród zergów jest elitarny szczep, zwany Rojem Królowej Ostrzy. Są jednymi z najtrudniejszych przeciwników do pokonania, ale później - cennymi sojusznikami w walce z Gwardią Moebiusa.

Historia Edytuj

Grupy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Gwardia Imperialna oparta jest na wielu elitarnych osobistych oddziałach dyktatorów. Ich bezwzględność w dużej mierze czerpano z grup SS, które były osobistą strażą Hitlera.
  • Struktura Gwardii jest podobna do istniejących w uniwersum Warhammer 40,000 Kosmicznych Marines. Obydwie grupy to elita wojskowa z taką różnicą, że ta druga chroni nie tylko władcę, ale całe Imperium. O zdradach z kolei w siłach Gwardii brak informacji.
  • Ich mechanika przypomina najemników z pierwszej części StarCraft II.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki