FANDOM

 - Komandorze Protosów. Jestem Admirał Aleksej Stiukow z Dyrektoriatu Zjednoczonej Ziemi. - Stiukow podczas napotkania protoskiej floty nad Braxis
Dyrektoriat Zjednoczonej Ziemi
UnitedEarthDirectorateLogo.svg
Logo Dyrektoriatu Zjednoczonej Ziemi na jego fladze
Stolica Ziemia
Ustrój federacja państw oświeconego socjalizmu
Głowa państwa Rada DZZ
Rasa ludzie
Język angielski (urzędowy), ponadto inne języki używane regionalnie
Siły zbrojne Flota ekspedycyjna w Koprulu,

Flota DZZ, Siły zbrojne Ziemi

W stanie pokoju nikt
W stanie wojny Sektor Koprulu,

Amon (prawdopodobnie)

Data utworzenia Grudzień 2499
Dyrektoriat Zjednoczonej Ziemi to rząd Ziemi powstały w wyniku przekształcenia Ligi Zjednoczonych Sił w jedną, polityczną strukturę, która stawia sobie za cel podbój terrańskich narodów, osiągnięcie kontroli na zergami i pokonanie protossów. Parlament nazywa się Radą DZZ . Prawdopodobnym ustrojem jest "oświecony socjalizm" (w oryginalnej wersji "enlightened socialism").

Odkrycie obcychEdytuj

Zjednoczenie i transformacjaEdytuj

Gdy terranie z Konfederacji, Dominium i innych frakcji walczyli z zergami i protosami oraz między sobą, sondy i siły ekspedycyjne odkryły istnienie obcych. DZZ porwało parę zergów (możliwe, że też protosów) i odkrył zagrożenie. Dlatego Rada Ligi Zjednoczonych Sił podjęła w grudniu 2499 roku decyzję o reorganizacji w jedno ciało militarne i polityczne - w Dyrektoriat. Przygotowało się do operacji, której celem było przejęcie kontroli nad Nadświadomością i pokonanie protosów. W tym celu zorganizowali Flotę Ekspedycyjną pod dowództwem admirałów Gerarda DuGalle'a i Aleksieja Stiukowa. Pierwszym celem była Braxis, lodowa planeta Dominium.

Tam napotkali jednak flotę protosów. Po walce z Dominium i przełamaniu blokady przez obcych, Flota Ekspedycyjna DZZ zajęła planetę i ruszyła dalej. Prawie bez walki zajęła Stocznię Dylarską i wcieliła okrety do swoich sił zbrojnych. Skierowała się na Char i Korhal, stolicę Dominium. Wszystkie operacje zakończyły się sukcesem. W czasie walk Duran otwarcie zdradził ziemskie siły, a Stiukow zginął.

Kontratak Koprulu i upadekEdytuj

Zwycięstwo SojuszuEdytuj

Mimo zajęcia całego Sektora, mieszkańcy się nie poddali. Rój Kerrigan, Armada Protosów, Dominium i Rekieterzy Raynora uderzyli w Dyrektoriat. Udało się zniszczyć nową Nadświadomość i wygnać siły ziemskie z Augustgradu, stolicy Korhalu. Mimo zdradzenia sojuszników, DZZ nie zrezygnował, a wręcz przeciwnie - zawarł sojusz z Rekieterami, Protosami i Dominium, by pokonać kobietę, która tak ich upokorzyła.

Upadek Floty EkspedycyjnejEdytuj

Mimo siły terran, ziemian i protosów, Rój pokonał ich. Gerard popełnił samobójstwo, a Ekspedycja została całkowicie zniszczona. Żaden ze statków nie wrócił na Błękitną Planetę. Prawdopodobnie jednak DZZ planuje kolejną inwazję.

TechnologiaEdytuj

Patrząc na filmiki i misje w grze, Ziemia ma tą samą technologię, co terrańskie organizacje. Posiada te same okręty, broń i komputery.

Posiadane planetyEdytuj

Gwiezdne systemy:

Planety:

  • Ziemia;
  • Księżyc;
  • Abaddon (stracony na rzecz Dominium Terran);
  • Braxis (okupowany podczas Wojny Szczepów);
  • Char (okupowany podczas Wojny Szczepów);
  • Korhal (okupowany podczas Wojny Szczepów).

CiekawostkiEdytuj

  • Dyrektoriat może przypominać ONZ przekształcone w komunistyczną juntę.
  • Prawdopodobnie zergi wiedziały od Kerrigan o istnieniu LZS i Błękitnej Planety, lecz nie wyruszyły, by jej zaatakować. Pozostaje to zagadką.
  • Na anglojęzycznej Wikii, użytkownicy sugerują, że DZZ jest wzorowana na Zjednoczonej Federacji Obywateleskiej, wojskowym państwie ludzi z serii książek i filmów "Żołnierze Kosmosu".
  • Stiukow w rozmowie z Kerrigan przeczuwa, że ziemski rząd planuje nową inwazję, niezależnie od tego, jak długo im to zajmie. Ona mówi, że jest na nich całkowicie gotowa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki