FANDOM

Dynastia Mengsków
Mengsk Dynasty Heraldry.jpg
Godło dynastii - wilk
Baza wypadowa Korhal
Typ ród szlachecki ze Starych Rodów
Lider organizacji Augustus Mengsk (założyciel),

Angus Mengsk (do 2489), Arcturus Mengsk (2489-2505), Valerian Mengsk (od 2505)

Rasa Terranie
Data ustanowienia 2323

Dynastia Mengsków jest jedną z ocalałych ze Starych Rodów familii. To do niej należy między innymi poległy w czasie Heart of the Swarm Arcturus Mengsk oraz książe koronny i obecny imperator Valerian, jego syn. Jest to rodzina imperialna w Dominium. Przed wydarzeniami ze StarCraft senator Konfederacji Terran i reprezentant Korhalu Angus Mengsk został zamordowany przez Sarę Kerrigan, Ducha plutokracji. Jego syn, jedyny ocalały - Arcturus - przysiągł zemstę i został imperatorem terran. Symbolem rodu jest wilk.

HistoriaEdytuj

PoczątekEdytuj

Przyjmuje się, że Mengskowie pochodzą od dowódców krążownika Nagglfar. Tak więc jeden z Mengsków dowodził okrętem. Po awaryjnym lądowaniu na Tarsonis, planecie późniejszego sektora Koprulu i stolicy Konfederacji. Wkrótce zaczęli reprezentować Korhal IV, bogatą kolonię centralnych światów.

Wiadomo, że założycielem był Augustus Mengsk, na którego cześć powstał później Augustgrad, stolica planety po ustanowieniu imperium. Wcześniej głównym miastem kolonii było Styrling. Mengskowie pracowali głównie w roli wolontariuszy, żołnierzy, czy poszukiwaczy złóż, co pozwalało na utrzymanie majątku rodzinnego.

Konfederacka szlachtaEdytuj

Przez ponad 100 lat terrański ród sprawował razem z innymi niepodzielną władzę. Jednak wraz z rozrostem plutokracji, okazała się ona przeżytkiem i była zbyt skorumpowana. Mengskowie pracowali w różnych zawodach, jako wolontariusze, wojskowi i poszukiwacze złóż. W tym ostatnim pracował Arcturus, przyszły lider rewolucji antykonfederacyjnej. Dzięki silnym rezerwom w złocie i innych kruszcach mogli pozwolić sobie na niewyobrażalne luksusy w terrańskiej przestrzeni gwiezdnej.

Śmierć Angusa MengskaEdytuj

Wszystko jednak zmieniło się gdy Angus Mengsk, reprezentant Korhalu w Senacie konfederackim zbuntował się i ogłosił secesję planety. Dynastia straciła miejsce wśród Starych Rodów, cały glob zbombardowano głowicami jądrowymi klasy Apokalipsa, a sama familia wyginęła. Przy życiu pozostał przebywający wówczas na Umoji Arcturus Mengsk. Buntownicy uzyskali na niej schronienie, a potem nastąpił istny fenomen - rozproszeni i niezdolni do walki rebelianci z innych systemów terrańskich zostali quasi-militarną organizacją wojskową. Nazwali się Synami Korhalu, ku pamięci planety. Arcturus został głównodowodzącym rebelianckiego ugrupowania.

Wojna z plutokracją i pierwszy kontaktEdytuj

Imperialna dynastia panującaEdytuj

Mengsk Sword.jpg

Miecz dynastii

Po upadku Konfederacji Arcturus zastąpił ją monrachią konstytucyjną (de facto autokracją) zwaną Dominium Terran, do której dołączyła Umoja i Moria. Cel był jasny - jeden rząd terran w obliczu zagrożenia ze strony obcych. Mengsk i jego rodzina poświęcili się głównie polowaniu na pozostałe Stare Rody, Konfederacki Ruch Oporu oraz antydominialne ugrupowania, jak Rekieterzy Raynora, którzy zastąpili zreorganizowanych Synów Korhalu, obecnie rządzących Dominium razem z Mengskiem. Podczas tamtych dni doszło nawet do wygnania Arcturusa przez atak na planetę przez siły Dyrektoriatu Zjednoczonej Ziemi, który chciał przejąć kontrolę nad zergami, spacyfikować protosów i wchłonąć do siebie terrańskie kolonie.

Po zakończeniu tego konfliktu, nazwanego potem Wojną Szczepów Arcturus zaczął wzmacniać represje, wchłaniając do Dominium stare światy konfederackie, jak Tyrador. Było to tak jakby uzupełnienie za to, że Protektorat odłączył się od rządu korhalańskiego, a Kombinat wkrótce zrobił to samo, aczkolwiek wybrał drogę nie liberalną, a izolacjonistyczną. Na terenach granicznych z przestrzenią obcych wzmacniano represje wojskowe.

Nowy porządekEdytuj

Po śmierci swojego ojca dynastią zaczął rządzić ambitny i lepszy od niego Valerian, sojusznik Kerrigan i Raynora. Wydarzenia związane z dalszymi losami rodu są ukazane w Legacy of the Void. Dzięki pomocy ze strony Rekieterów, a szczególnie admirała Hornera, dowódcy floty i senatora Dominium, państwo stworzone przez Arcturusa weszło w nową złotą erę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki