FANDOM

Czerw Nydusowy
Nydus Worm.jpg
Czerw Nydusowy w StarCraft II
Rasa Zergi
Życie 200 (regeneracja 0.273)
Energia 0
Osłony 0
Pancerz 1 (1 po maksymalnym ulepszeniu)
Ruch brak
Wielkość przy transporcie brak możliwości transportu
Atrybuty opancerzona, budowla, biologiczna
Wymaga Sieć Nydusowa
Domyślny skrót klawiszowy N
Koszt 100 minerałów, 100 Wespanu
Zaopatrzenie -
Uzbrojenie -
Obrażenia -
Cele -
Ulepszenia -
Umiejętności -
Czas tworzenia 20 sekund

Czerw Nydusowy - jednostka transportująca Zergi z jednego miejsca w drugie wewnątrz bazy, na terenach pokrytych biomasą. Jest budowlą, ale zalicza się do jednostki. By go skonstruować potrzeba 100 minerałów i 100 Wespanu.

OpisEdytuj

Czerw Nydusowy to kolejny krok w ewolucji kanału Nydusowego Zergów, podziemnej budowli organicznej, która łączyła niegdyś obszary pokryte biomasą. Czerwie te żyją wewnątrz sieci Nydusowej; jest to podziemna struktura przypominająca gniazdo. Czerw potrafi przemieścić się z sieci do każdej pobliskiej lokacji pokrytej biomasą, a następnie wynurzyć się na powierzchnię. Po jego przejściu pozostaje wyryty przez niego podziemny tunel. Te ogromne stworzenia potrafią rozciągać się na niewiarygodne długości, by podeprzeć taki tunel własnymi żebrami i skórą. Zergi mogą wejść do tunelu przez głowę czerwia lub przez samą sieć Nydusową. Stymulanty chemiczne oraz perystaltyka we wnętrzu czerwia pozwalają im przemieszczać się pod ziemią z ogromną prędkością. Czerwie Nydusowe, w połączeniu z szerzącymi biomasę zdolnościami królowych i nadrządców, są wielkim zagrożeniem nawet dla obszarów uważanych za stosunkowo bezpieczne.

Kampania Wings of LibertyEdytuj

  • Może transportować każdy rodzaj jednostek naziemnych.
  • Może transportować nieograniczoną liczbę jednostek, lecz wyładowuje je pojedynczo.
  • Wszystkie jednostki wewnątrz czerwia zostają zniszczone, jeżeli zostanie zniszczona sieć Nydusowa i wszystkie czerwie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki