FANDOM

Cerebrat.png

Cerebrat w StarCraft

Cerebraci to przywódcy zergowych szczepów, którzy z pomocą Nadświadomości posiadali zdolność reinkarnacji. Mogli ich zabić tylko Mroczni Templariusze między innymi Zeratul. Zabicie cerebrata oznaczało zmianę kontrolowanego przez niego szczepu w hordę bezmyślnych bestii.

HistoriaEdytuj

Nadświadomość i plan UpadłegoEdytuj

Wiele lat temu Amon, Upadły z Xel'Naga został pokonany, ale przeżył mimo pewności Xel'Naga o jego śmierci. Jego dziełem była Nadświadomość, której celem nadrzędnym, jak i innych zergów, było zniszczenie protosów. Aby kontrolować przeróżne szczepy, Nadświadomość, albo Amon, stworzyli cerebratów, aby móc kontrolować mniejsze grupy. Cerebraci byli więc hersztami poszczególnych szczepów w Roju Zergów.

Bezskuteczne wysiłki protosówEdytuj

Podczas pierwszych dni wojny między protosami, a zergami, cerebraci nie ginęli - odradzała ich Nadświadomość, która pilnowała całego Roju. Jej głównym, nadrzędnym celem było odkrycie Aiur, czyli stolicy Imperium Protosów i ojczyzny tegoż gatunku. Przez cały Sektor Koprulu przetoczyła się owa wojna, jednak nigdy, przynajmniej według znanych nam źródeł, nie zabito cerebrata. Nerazim, banici protoscy z Shakuras, odkryli jednak słaby punkt - moc Otchłani potrafi jednak zabić na stałe cerebratów i uniemożliwić ich regenerację. Jednak nie zdołano zabić w tamtym czasie żadnego z nich.

Terranie i identyfikacja istotEdytuj

Terranie natknęli się na nich w czasie Wielkiej Wojny. Nie walczyli z nimi jednak - zajęci byli rewolucją, upadkiem swojej Konfederacji i późniejszym powstaniem nowych frakcji - Dominium Terran i Rekieterów Raynora. Lider Roju Zergów zadziwił wtedy jedną ze swoich decyzji - pojmaniem rudowłosej terranki, członkini Synów Korhalu. Terranie wydawali się kolejnym organizmem do asymilacji, jednak jak się okazało, ich skuteczne zainfekowanie było trudne. Pierwsze zainfekowanie przeprowadziły zergi pod wodzą Garma zainfekowały terrańskie Centrum Dowodzenia. Nie mając wyboru, milicja Mar Sary musiała zniszczyć budynek. Wkrótce szczep Garma zajął Mar Sarę, a wcześniej Chau Sarę. I tak jak poprzednią planetę, tak i tą protosi oczyścili z orbity z zergów.

Wkrótce zergi ruszyły za terranami, za sprawą nadajnika psionicznego.

Wielkie dzieło Nadświadomości - Królowa OstrzyEdytuj

Pierwszy zabityEdytuj

Kierunek - AiurEdytuj

Wyczyn TassadaraEdytuj

Kolejni zabiciEdytuj

Cerebraci vs KerriganEdytuj

W czasie ucieczki resztek Protoskiego Imperium z ojczyzny gatunku, Aiur, wojnę cerebratom i powstałej wówczas Drugiej Nadświadomości wypowiedziała liderka własnego szczepu - Królowa Ostrzy. Tak zaczęła się Wojna Szczepów (de facto wojna domowa w Roju). Do gry zostali włączeni protosi, Dominium, Rekieterzy i wiele innych grup.

Zniewolenie przez ZiemianEdytuj

Ostateczny koniecEdytuj

BiologiaEdytuj

Cerebraci byli bezbronni, wyglądali jak olbrzymi robak bez ust, z wieloma rurkami i stale się poruszali. Porozumiewali się telepatycznie ze swoim szczepem i liderem Roju Zergów - Nadświadomością.

ZdolnościEdytuj

Znani cerebraciEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki