FANDOM

Banshee.jpg
AH/G-24 "Banshee" jest lekkim śmigłowcem wprowadzonym w StarCraft II. Odpowiada zergowemu rządcy szczepu, bowiem na taki sam dystans i prawie z tą samą siłą atakuje cele naziemne. Kosztuje 150 minerałów i 100 Wespanu.

OpisEdytuj

Po wielu eksperymentach Procyon Industries wypracowało zupełnie nową koncepcję statku przeznaczonego do niszczenia celów naziemnych. Banshee były konstruowane do walki w atmosferze i na małych wysokościach, do tego wyposażane w dwie energooszczędne turbiny zamiast silników o dużej mocy. Zostały też pozbawione uzbrojenia do zwalczania celów powietrznych, co pozwoliło wyposażyć je w potężne rakiety powietrze-ziemia. Przełożyło się to także na niski koszt produkcji, względną wytrzymałość poszycia oraz efektywność w przeprowadzaniu nalotów taktycznych. Banshee zostały zaadaptowane przez Dominium jako lekkie i szybkie statki wsparcia. Ostatnio jednostki te okryły się złą sławą, gdyż używane były w konfliktach na terenach miejskich, gdzie ich bezwzględne ataki obszarowe pozbawiły życia niezliczonych cywilów.

  • Statek przeznaczony do uderzeń taktycznych na cele naziemne. Posiada zdolność maskowania.
  • Doskonałe do szybkich ataków przeciwko linii minerałów wroga lub kluczowym jednostkom i budowlom.
  • Są podatne na ataki z powietrza, więc postaraj się jak najszybciej opracować pole maskujące lub wysyłaj je z eskortą powietrzną.
  • Rozmieszczaj swoje banshee w miejscach, do których nie mogą się dostać jednostki naziemne – na przykład za przeszkodami lub nad klifami. Uniemożliwi to kontratak.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki