FANDOM

XT39323.jpg

Widok na placówkę na asteroidzie

Asteroida XT39323 - siedziba tymczasowa Rekieterów i Renegatów, tajna badawcza baza wojskowa należąca do Protektoratu Umojańskiego. To tutaj zaczyna się kampania Heart of the Swarm i to tu trzymano deinfekowaną Sarę Kerrigan na polecenie Valeriana Mengska i Jima Raynora.

OpisEdytuj

Tajna badawcza placówka wojskowaEdytuj

Planety sprzymierzone z Umoją od dawna uważają niepodległość za jeden z fundamentów swojej państwowości. Władze Protektoratu przeciwstawiają się prawu do decydowania o losach wszystkich terran, jakie rości sobie imperator Arcturus Mengsk, i podejmują niestrudzone działania, aby Dominium nie zagrażało stylowi życia Umojańczyków. Są także szczególnie wyczulone na wpływy i ingerencje Dominium w dziedzinie badań naukowych i rozwoju technologicznego, dlatego starannie ukryte laboratoria oraz skuteczna polityka dezinformacji nie należą do wyjątków – są standardowymi środkami bezpieczeństwa.

Niemal każdy metr głównego ośrodka badawczego wybudowanego na maleńkiej planetoidzie o oznaczeniu XT39323 jest monitorowany przez zdalnie sterowane wieżyczki, a pracownicy laboratorium są chronieni przez odpowiednio przeszkolonych umojańskich marines, dysponujących wyposażeniem do prowadzenia operacji lądowych. Ponadto poszczególne sektory można szybko odciąć, aby zakończyć projekt lub odizolować część laboratorium. Ze względu na rozmiary kompleksu, naukowcy często korzystają ze zdalnie sterowanych platform, które pozwalają im przemieszczać się pomiędzy odległymi częściami placówki badawczej.

Olbrzymie laboratoria na asteroidzie przyciągają uznanych naukowców z całego Protektoratu, którzy mogą tam pracować z rzadkimi, niestabilnymi i niebezpiecznymi obiektami badawczymi, w tym okazami zergów – uprzednio zneutralizowanymi psionicznie oraz usuniętymi z roju.

Trzeba przyznać, że środki bezpieczeństwa godne prawdziwej twierdzy oraz obsesyjna dbałość o utrzymanie wszystkiego w tajemnicy są doprawdy znikomą ceną, jaką trzeba zapłacić za możliwość prowadzenia eksperymentów na żywych zergach.

Schronienie dla rebeliantówEdytuj

Na początku kampanii Heart of the Swarm kierujemy tutaj Sarą Kerrigan oraz rebeliantami. Ośrodek umojańskiego rządu zostaje zaatakowany przez flotę Dominium, a siły desantowe kierowane są przez Novę Terrę. Raynor zostaje schwytany, ale siły rebeliantów oraz Sarah uciekają. Po kłótni z Valerianem Kerrigan wyrusza po Jima.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki