FANDOM

Aiur
Aiur SC2 Art1.jpg
Aiur w StarCraft II
Miejsce Sektor Koprulu
Populacja ponad 5 miliardów zergów oraz nieznana liczba ocalałych protosów
Przynależność Imperium Protosów (pierwotnie),

Rój Zergów

Średnica 13273 km
Grawitacja 0,98 standardowej
Nachylenie osi 18,50 stopni
Klimat 30⁰ stopni Celsjusza,

duża wilgotność

Geografia 5 głównych kontynentów,

4 oceany, 2 000 jezior, 12 łańcuchów górskich (5 wulkanicznych)

Główne siedliska około 38 świątyń protosów (zniszczonych),

5 głównych miast (zniszczonych), 2 000 pomniejszych osad (zniszczonych), około 65 głównych skupisk zergowych uli, około 289 drugorzędnych skupisk zergowych uli, około 600 trzeciorzędnych skupisk zergowych uli

Księżyce i gwiazdy Jedno słońce;

jeden księżyc (Saalok)

Dominująca rzeźba terenu dżungla,

pustkowia

Dominująca forma życia Zergi
Pierwotne formy życia bengalaas,

kal-taar, kwah-kai, lombad, mai-lur, omhara, protosi

Występowanie StarCraft,

StarCraft: Brood War, StarCraft II: Wings of Liberty, StarCraft II: Legacy of the Void

Aiur - planeta tropikalna, ojczyzna protosów i miejsce śmierci Nadświadomości i jej zabójcy - Tassadara. Obecnie żyją tam zergi i nieliczni protosi, którzy nie uciekli z planety na Shakuras.

W 2500 roku zergi odkryły od nieświadomego tego Zeratula położenie planety, dokonały ataku na planetę i z łatwością pokonały obrońców, po czym zajęły olbrzymi kryształ khaydarinowy. Nadświadomość desantowała się na planecie rozpoczynając infekcję i asymilując niektóre gatunki.

Protosi jednak się nie poddali, nawet po zagładzie Konklawe. Gantrithor z egzekutorem Tassadarem uderzył w istotę władającą zergami i za pomocą mocy Otchłani i Khali skupionych w okręcie zakończył życie Nadświadomości.

Cztery lata później na planetę pozbawioną praktycznie protoskiej cywilizacji i egzystencji przybył Zeratul, który badał proroctwo z Ulaan, spisane przez lud Xel'Naga. Przy istocie, której mroczny prałat chciał zbadać korę mózgową, zastał - ducha Tassadara. Ten pokazał mu zagładę wszechświata, kierowaną przez hybrydy Upadłego, jeśli Kerrigan umrze, bo tylko ona może pokonać jego i sługusów mrocznego Xel'Naga.

Rok po tych wydarzeniach i moment po śmierci imperatora Dominium Terran - Arcturusa Mengska - hierarcha Artanis ze Złotą Armadą i Włócznią Aduna, prastarą arką ze złotej ery protosów, na czele. Jednak na planecie zjawia się Amon, ów wcześniej wspomniany Upadły. W tym momencie spacza Khalę, przejmuje część zergów i zyskuje na usługi Gwardię Moebiusa. Artanis na nowo gromadzi armadę i postanawia stworzyć społeczeństwo protosów wolne od Khali. Pomagają mu terranie z Valerianem i Raynorem na czele oraz zergi po wodzą Królowej Ostrzy. Dołączają też inne plemiona protosów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki