FANDOM

Adjutant.jpg

Adiutant w StarCraft II

Adiutant to terrańskie urządzenie do oceny taktycznej i strategicznej pola bitwy. Robot ten ma model żeński. Zadaniem jego jest zbieranie danych wywiadowczych, nadzorowanie rozmów żołnierzy oraz ostrzeganie przed nagłymi niebezpieczeństwami, czy oczekiwanym czasem zakończenia jakiejś czynności lub przybycia wsparcia, czy sił ewakuacyjnych.

Ostatnio przydatne się okazały na ewentualność ataku ze strony Zergów, szczególnie przed potężnymi osobnikami psionicznymi - kategorii 10, czyli Lewiatany oraz 12, jak niesławna Królowa Ostrzy.

Historia Edytuj

Choć adiutant został stworzony w teraźniejszej postaci gdzieś w wieku dwudziestym piątym, to jednak prawdziwe jego początki pochodzą jeszcze z czasów Starej Ziemi i opracowania SALTO, superkomputera astronawigacyjnego, który miał zawieść legendarne statki - Nagglfara, Reagana, Argo i Sarengo - na planetę Gantris VI, by skazańcy z Ziemi założyli tam górniczą kolonię i uczynili z Dorana Routhe'a bogacza. Znajdowały się tam bowiem złoża minerałów i Wespanu. Ponieważ doszło do jakiejś awarii, statki lądowały awaryjnie na planetach dzisiejszego Sektora Koprulu. Nagglfar wylądował na Tarsonis, Reagan na Umoji, a Argo na Morii. Sarengo i 100 tysięcy jego pasażerów spłonęło w atmosferze Umoji. Po nawiązaniu kontaktów ze sobą terranie zaczęli tworzyć pierwsze rządy. Wtedy plany, jakie mieli zachowane po statkach zaczęły odtwarzać bogactwo technologiczne z dawnej Ziemi i tak powstały pierwsze adiutanty.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki