FANDOM

Temple Shakuras.jpg

Świątynia na Shakuras

Świątynia Xel'Naga na planecie Shakuras była centralnym obiektem planety Nerazimów. Zbudowana przez prastarą rasę Xel'Naga miała pomóc w walce z zergami. Włożenie kryształów Uraj i Khalis miało uruchomić obiekt i oczyścić planetę ze wszystkich istot Roju. Dokonali tego Artanis, przedstawiciel Imperium Protosów (upadło w wyniku upadku Aiur) i Zeratul, mroczny prałat Nerazimów.

Tak jak inne budowle tego typu, była stworzona na kształcie zigguratu. Nie wiadomo, dlaczego Xel'Naga zbudowali akurat w takim kształcie swoją budowlę. Jednak potężne uderzenie powinno zastanowić - olbrzymie oczyszczenie planety wytępiło wszystkie zergi, ale też i inne gatunki, oprócz protosów. Materia nieożywiona jednak przetrwała.

W trzeciej części StarCrafta II, w Legacy of the Void, protosi składają przy pomocy świątyni najwyższą możliwą ofiarę - zniszczenie Shakuras. Wybuch w świątyni niszczy całe jądro planety i sprawia, że ginie blisko półtora miliarda zergów. Tym samym Pierworodni sprawili, że Amon niemalże się wykrwawił.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki